3D StreetArt, Anamorfismo.

3D pavement art, it is intended that artistic technique with which one paints a part of a road or a pavement. The design is in 3D, to give an illusion as realistic as possible to the subject drawn.
In the jargon, this technique is called anamorphism. Many of these drawings show craters, chasms and waterfalls, so as to maximize the three-dimensional effect: taking pictures from a right angle, and taking advantage of the perspective, the drawings seem to be in three dimensions, and the people over these designs can pretend float in the air, or on the brink of a precipice, on a turtle ….

 

Con il termine 3d pavement art, si intende quella tecnica artistica con cui si dipinge una parte di una strada o di un marciapiede. Il disegno è in 3d, per dare unillusione quanto più realistica possibile al soggetto disegnato.
In gergo, tale tecnica è detta anamorfismo. Molti di questi disegni mostrano crateri, voragini e cascate, in modo tale da massimizzare l’effetto tridimensionale: scattando le foto da una giusta angolazione e sfruttando la prospettiva, i disegni sembreranno essere in tre dimensioni, e le persone sopra questi disegni potranno fingere di galleggiare nel vuoto, o di essere sull’orlo di un precipizio, su di una tartaruga….

Annunci